AD’Iniciatives Socials és una associació sense afany de lucre, amb capacitat jurídica pròpia, inscrita en el registre nacional d’associacions que té com a àmbit d’actuació l’estat espanyol.
AD’Iniciatives Socials neix l’any 1994 a partir de la iniciativa d’una plataforma formada bàsicament per professionals del camp social. L’objectiu és impulsar i promocionar actuacions adreçades principalment a famílies i col·lectius en risc d’exclusió social i a l’atenció a infants i joves.
AD’Iniciatives Socials està formada per professionals, voluntàries i col·laboradors, sensibilitzats amb les finalitats de l’entitat i amb un gran component de solidaritat davant de les problemàtiques socials.
AD’ Iniciatives Socials treballa per a la millora del benestar de la infància, l’adolescència i les seves famílies, a través de programes i serveis especialitzats, orientats a la prevenció, atenció i protecció.
AD’ té com a visió esdevenir una entitat:
Els estatuts de l’entitat concreten l’estructura de l’organització i els diferents mecanismes de participació.
Assemblea general: és l’òrgan suprem de l’entitat integrada per totes les persones sòcies. Es reuneix mínim un cop l’any, estableix els objectius i les línies generals d’actuació que permetin complir la seva finalitat, aprova els pressupostos anuals i elegeix els membres de la junta directiva.
Junta directiva: té les funcions de regir, administrar i representar l’entitat i de vetllar per el compliment de la missió. A tal efecte es reuneix, com a mínim, bimensualment.
L’equip directiu: és l’encarregat de desplegar les accions del pla estratègic, així com recollir les propostes de nous projectes i la seva viabilitat. Realitza les avaluacions dels diferents serveis, dissenya el pla de formació, la memòria de l’entitat i la proposta de tancament econòmic i pressupost anual. Hi participen totes les direccions de serveis i persones amb responsabilitat a les diferents àrees de gestió. L’equip directiu es reuneix un cop al mes.
L’equip tècnic: són els encarregats de desplegar el projecte de cada servei, dissenyar i portar a terme el pla de treball anual, avaluar-lo un cop al trimestre i realitzar la memòria final del servei.
Comissions transversals: són els encarregats de vetllar per al compliment de les diferents normatives. Actualment, hi ha quatre comissions, la de protecció de dades, la de gestió de la qualitat, la d’igualtat i la de cohesió d’equip. Hi participa una persona professional de cada servei i de les diferents àrees de gestió. A principis d’any es pacta el calendari de reunions i de temes que es volen treballar, així com realitzar el seguiment i correcte desenvolupament de cada tema.